Usikker omkring rytme for min datter

22. marts 2011

Alder:
6 mdr.

Usikker omkring rytme for min datter

Hej Helen!

Jeg er mor til min skønne datter N på 6 mdr. Hun er det mest vidunderlige barn, men det er jo ikke derfor jeg skriver til dig :D
Jeg har på mange måder haft en del udfordringer med hende - måtte b.la. droppe amning, da hun var 3½ mdr. så madsituationen har været meget svær...

Vores udfordring er at få noget rytme ind i dagligdagen. Vi har prøvet at få noget rytme på, men det er ikke rigtig lykkedes, hvilket skaber frustration hos os som familie.
Det kan f.eks. være meget svært få hende til at sove i løbet af dagen - og nogen gange lykkedes det stort set ikke... nogle enkelte powernaps, som så resultere i et barn, der er ked af det, overtræt eller irritabelt... eller alle tre ting på en gang. Prøver på at hjælpe hende til at falde i søvne ved at vugge eller gå med hende, men hun vågner og er ulykkelig.

Vi begyndte med skemad, da hun var 4 mdr. og det går okay - hun får 2-3 portioner dagligt og MME for resten.
Og ja for at sige det, som det er, så efterlyser ...

Annonce

... jeg også noget rytme her... synes alle jeg kender med børn på samme alder, fortæller om et spisemønster, men det har vores datter altså ikke rigtig, på nær senaften og nat.

Jeg ved godt, at man ikke kan komme børn i skema, og at alle børn er forskellige! Jeg er ikke ude på at sætte min datter ind i et fastlåst skema, men derfor vil jeg alligevel gerne vide, hvordan en typisk døgnrytme med mad og søvn kunne se ud for et barn/pige på 6 mdr.
Så skal jeg nok selv får det konverteret til min datter.

Jeg bliver enormt usikker på mig selv som mor og tænker, hvad det er jeg gør galt? Eller hvad jeg ikke gør, som jeg burde gøre for at hjælpe hende til at få en god rytme...

Håber du kan hjælpe mig.

Venlig Hilsen
Racoon

Bonusinfo:

- Bliver langt til nattesøvn omkring kl.19/20
- Vågner en gang omkring 2/3/4 og får mad (ca. 150 ml MME)
- Vågner om morgen kl. 7/8
- Sover med en nusseklud, hun altid har haft
- Bruger sut
- Har foreløbigt fået en tand og nr. 2 er på vej :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Annonce

Viden om børn:

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder