Brev:
Usikker omkring rytme for min datter
22. marts 2011
Alder:
6 mdr.
Usikker omkring rytme for min datter
Hej Helen!
Jeg er mor til min skønne datter N på 6 mdr. Hun er det mest vidunderlige barn, men det er jo ikke derfor jeg skriver til dig :D
Jeg har på mange måder haft en del udfordringer med hende - måtte b.la. droppe amning, da hun var 3½ mdr. så madsituationen har været meget svær...
Vores udfordring er at få noget rytme ind i dagligdagen. Vi har prøvet at få noget rytme på, men det er ikke rigtig lykkedes, hvilket skaber frustration hos os som familie.
Det kan f.eks. være meget svært få hende til at sove i løbet af dagen - og nogen gange lykkedes det stort set ikke... nogle enkelte powernaps, som så resultere i et barn, der er ked af det, overtræt eller irritabelt... eller alle tre ting på en gang. Prøver på at hjælpe hende til at falde i søvne ved at vugge eller gå med hende, men hun vågner og er ulykkelig.
Vi begyndte med skemad, da hun var 4 mdr. og det går okay - hun får 2-3 portioner dagligt og MME for resten.
Og ja for at sige det, som det er, så efterlyser jeg også noget rytme her... synes alle jeg kender med børn på samme alder, fortæller om et spisemønster, men det har vores datter altså ikke rigtig, på nær senaften og nat.
Jeg ved godt, at man ikke kan komme børn i skema, og at alle børn er forskellige! Jeg er ikke ude på at sætte min datter ind i et fastlåst skema, men derfor vil jeg alligevel gerne vide, hvordan en typisk døgnrytme med mad og søvn kunne se ud for et barn/pige på 6 mdr.
Så skal jeg nok selv får det konverteret til min datter.
Jeg bliver enormt usikker på mig selv som mor og tænker, hvad det er jeg gør galt? Eller hvad jeg ikke gør, som jeg burde gøre for at hjælpe hende til at få en god rytme...
Håber du kan hjælpe mig.
Venlig Hilsen
Racoon
Bonusinfo:
- Bliver langt til nattesøvn omkring kl.19/20
- Vågner en gang omkring 2/3/4 og får mad (ca. 150 ml MME)
- Vågner om morgen kl. 7/8
- Sover med en nusseklud, hun altid har haft
- Bruger sut
- Har foreløbigt fået en tand og nr. 2 er på vej :)